Lycka och hur man kan uppnå det!

lycka

När man tänker efter så kan det vara svårt att komma ihåg exakt när man var lycklig senast och det tror vi handlar om att man helt enkelt tänker på det på helt fel sätt. Hur ska man då tänka? Jo, det är enkelt! Kanske har du en partner som du pussar när hen kommer hem från jobbet? Det är ett kort litet ögonblick av lycka som handlar om en kort liten puss, men som är total lycka. Ska man däremot ta med allting som hänt den dagen, inkluderat pussen men som då hamnar i periferin, så var det kanske inte en dag som du skulle ta med dig i hjärtat och minnas som den lyckligaste dagen i ditt liv eller så, men som sagt, den där lilla pussen i det där lilla ögonblicket är lycka!

Om man kan lära sig detta och sedan applicera det i sitt vardagsliv så kommer man snart att inse att man har små stunder av lycka nästan varje dag, såvida man inte är deprimerad eller befinner sig i en krisig period av livet, vill säga. Ta vara på dessa små korta ögonblick och se till att spara dem i ditt hjärta för då kan du plocka fram dem när de behövs som mest och livet känns jobbigt! På detta sätt kan man hjälpa sig själv att må bättre och det är ju såklart eftersträvansvärt!

Hur gör man då detta på enklaste sätt?

Jo, man behöver bara se till att göra det ett par gånger och sedan kommer man in i det och efter att man gjort det tillräckligt många gånger så kommer det av sig självt och då kan man få en liten lyckostund om dagen. Minst!

En annan aspekt är den kemiska, vi kan styra mycket av våra känslor genom hjärnan, men man ska inte negligera det rent kemiska i vårat välmående. Några olika kemiska substanser som spelar oerhört stor roll i vårt välmående är följande:

  • Serotonin
  • Dopamin
  • Testosteron

Ett av de enklaste att påverka är testosteronet. HÄR är en enkel lista på hur du kan öka ditt testosteron helt naturligt. Serotonin och dopamin är svårare att påverka direkt och de är mer ett ”resultat” av ditt övriga liv. Om du sköter dig bra och är fridfull i vardagen, inte stressar osv. osv. kommer de att öka helt naturligt.

Hoppas ni fick ut något vettigt av vår artikel och på återseende! (Vi ber för övrigt om ursäkt för de bristfälliga uppdateringarna)

Förenkla din träningssituation

Hej och välkommen till Vi Gör Framtid’s första inlägg!

Vår övergripande målsättning kan ni läsa mer om här.

I detta inlägg tänkte vi ta upp några tips på hur man kan förenkla sin träningssituation.

Varför träna?

Att träna är något av de mest fundamentala och samtidigt enkla sätt att må bättre. Du stärker kroppen rent fysiskt men även psykiskt. På det psykologiska planet kan träning ge upphov till en djup tillfredsställelse. Du sätter upp mål med din träning som du sedan klarar av. Detta är grunden i att bygga sin karaktär och självkänsla.

Vidare fördelar med träning kan vara det faktum att man får en objektivt sett vackrare kropp. Så länge man inte låter det stiga över huvudet är det bara en positiv aspekt av den personliga utvecklingen.

Trots detta är det väldigt många människor som inte klarar av att träna regelbundet. Vare sig det handlar om löpning, styrketräning eller någon form av bollsport.

Vi tänkte här ge vårt bästa tips på hur man lättast får in en bra träningsrutin i livspusslet.

Träna hemma!

skivstang

En anledning till att många inte tränar är att de behöver ta sig till en specifik träningslokal. Vi fokuserar här på klassisk gymträning, vilket också är en av de enklaste och vanligaste träningsformerna idag.

För att kunna träna hemma behöver man faktiskt inte alls mycket redskap. Det allra mest givande enligt oss är en träningsbänk, skivstång och vikter. På detta sätt kan man oerhört lätt träna nästan alla övningar snabbt och enkelt i hemmet.

För att köpa en träningsbänk rekommenderar vi denna guide, för skivstång och vikter har vi själva beställt från Nordic Fighter vilka vi varmt kan rekommendera.

Låt inte tid och avstånd begränsa dig i din personliga utveckling! Klarar du inte av att ta dig till gymmet så låt gymmet komma hem till dig!

Tack för oss vi hörs snart igen!